Registrace

Registrací souhlasím s obchodními podmínkami SVČ Lužánky.

Děkujeme!

Na Vaši adresu jmenouzivatele@poskytovatel.cz byl zaslán potvrzovací email.

Otevřete potvrzovací e-mail a dokončete registraci.

Nevíte si rady?
Zde najdete nápovědu.

Vítejte!

Vaše registrace byla úspěšně dokončena. Co dále? Vyplnit osobní profil Přidat dítě Zobrazit nápovědu

Nové heslo

Hotovo!

Změna hesla byla úspěšně dokončena
Napište nám
Máte dotaz nebo připomínku?
Využijte náš kontaktní formulář nebo pište na email dotazy@luzanky.cz.
V nutných případech nás můžete kontaktovat na tel. 734 152 858.

(S dotazy ohledně konkrétní aktivity doporučujeme obrátit se přímo na vedoucího či administrativní kontakt - kontaktní údaje najdete na stránce aktivity.)
*
povinné
*
povinné
*
povinné

Kontakty

Lucie Nečasová photo
"Děcko sa nevylehává, děcko sa vychovává. Tož ho chovajme! Tedy: hodně chované děti budou vychované."

Lucie Nečasová

Kontakt

604331163
pedagog volného času pracoviště: Lata, Plovdivská 8, oddělení: Lata
Lucie Nečasová photo
"Děcko sa nevylehává, děcko sa vychovává. Tož ho chovajme! Tedy: hodně chované děti budou vychované."

V roce 1988 jsem dokončila studia na Pedagogické fakultě, obor Učitelství tělesná výchova – biologie pro základní a střední školy. V roce 1991 jsem absolvovala státní rigorózní zkoušku Teorie vyučování biologie + Odborná biologie, pedagogika. Do roku 1994 jsem byla učitelka a výchovná poradkyně na základní škole. V letech 1994 až 2001 jsem byla na mateřské a rodičovské dovolené a jako lektorka v Centru pro rodinu a sociální péči.


Já a Lužánky

V říjnu 2001 jsem založila v Lužánkách laktační poradnu a v roce 2002 vzniklo materiální zázemí pro kurzy pro rodičů s kojenci a laktační poradnu. Za dva roky jsem byla pověřena garancí projektu Centrum rodinných aktivit, ze kterého v roce 2005 vzniklo v pořadí šesté lužánecké pracoviště Lata. Toto pracoviště je v Brně zcela ojedinělé. Hlavním cílem je formou navazujících kurzů, kroužků a vzdělávacích modulů provést rodiče s dětmi počátečními fázemi rodičovství od těhotenství až do školního věku dítěte (do zhruba 10 až 12 let). Na Latě pracuji stále, ke kurzům pro rodiče s kojenci jsem přidala kurz přípravy ke kojení, k péči o miminko a sportovní kroužky a tábory pro děti do 10 let.

Metodický přístup

Po narození mých dětí mě zarazil fakt, že se nikdo komplexně nevěnuje potřebám a častým otázkám maminek s nejmenšími dětmi. V dnešních “úzkých ” rodinách (obvykle rodiče a jedno až dvě děti, ne příliš věkově vzdálené) není mnoho prostoru k okoukávání a srovnávání různých přístupů a různé filozofie péče o děti. Navíc, jako v každé oblasti, byla i tato výrazně postižena striktními pravidly minulých let a režimů, která často postrádala vnitřní logiku a neodpovídala přirozenému vývoji rodiny s malým miminkem. 

Ve spolupráci s fyzioterapeutkou Hankou Volejníkovou vznikl v roce 1994 až 1995 soubor společných cvičení pro maminky s miminky, který se postupně rozrostl do uceleného kurzu pro rodiče s kojenci do šesti měsíců. Postupně jsem pro sebe i klienty kurzů objevovala další obory, které mi pomáhaly k širšímu pohledu na vývoj nejmenších dětí – masáže kojenců, laktační a výživové poradenství, cvičení na velkých a malých míčích, šátkování, hodnocení psychomotorického vývoje dítěte. Z těchto poznatků čerpám a snažím se najít a předat široký a přitom ucelený a logický pohled na vývoj a výchovu nejmenších dětí. V kurzech a kroužcích se snažím rodičům spíše ukazovat směr, kterým se mohou na pouti se svými dětmi dát než prezentovat hotové a neměnné názory na tuto problematiku. Sama totiž dobře vím, jak se pohledy na tuto oblast dynamicky vyvíjejí. Rozhodně nelze tvrdit, že o vývoji a výchově malých dětí víme v dané chvíli všechno. 

Proč ke mně

Laktační poradna, poradenství při nošení dětí, příprava ke kojení a péči o miminko, cvičení pro malé i velké.

Protože při osobním setkání se mohu rodičům a dětem věnovat tak, jak právě aktuálně potřebují. Řešit právě to, co je v dané chvíli zajímá, trápí či naopak těší.

Protože ztrácíme kontakt se svou vlastní schopností intuitivního rodičovství a často nemáme prostor být se svými dětmi tak intenzivně, jak bychom si přáli. Protože se společně snažíme přijít na kloub mýtům, které vztahu rodič – dítě a vývoji dítěte nesvědčí a naopak se učíme společně naslouchat potřebám dítěte i potřebám svým.